63% van de Nederlanders kent Twitter, maar slechts 3% gebruikt het. Dat blijkt uit een onderzoek van Tangram Advies & Onderzoek onder 550 Nederlanders.
2% van de ondervraagden zegt het ‘aantrekkelijk’ te vinden om via Twitter vrienden en kennissen op de hoogte te houden van dagelijkse activiteiten.
Bijna driekwart van de internetgebruikers is lid van één of meerdere netwerksites, Hyves en Schoolbank zijn de populairste sites. Een kwart van de gebruikers checkt dagelijks hun meest gebruikte site en de meeste leden hebben minder dan 50 vrienden.
De belangrijkste redenen om lid te worden van een netwerksite zijn ‘uitgenodigd worden’ en ‘contacten onderhouden’. Maar netwerksites veroorzaken ook negatieve associaties. De helft van alle gebruikers heeft wel eens overwogen om contacten te wissen, een derde heeft het daadwerkelijk gedaan en één op de vijf heeft zich wel eens afgemeld van een site. Eén op de tien gebruikers heeft zijn of haar profiel opgeheven op privacyredenen. De helft van de gebruikers zegt nu voorzichtiger te zijn met het plaatsen van informatie op netwerksites dan toen men er mee begon.
Uit het onderzoek blijkt ook dat ‘slechts’ één op de vijf gebruikers vindt dat netwerksites echt iets toevoegen aan het sociale leven. 56% zegt het lidmaatschap op te zeggen wanneer ‘de commercie’ infiltreert.
(bron: Adformatie.nl)
dinsdag 7 juli 2009
Over Puntkomma
- Communicatiebureau Puntkomma
- Puntkomma bedenkt creatieve strategieën, online en offline concepten en crossmediale communicatieoplossingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, marketingcommunicatie en corporate communicatie.