Bijna de helft van de Nederlanders, 49%, heeft internet op zijn mobiele telefoon. Maar toegang leidt niet altijd tot gebruik. Van de bezitters van mobiel internet is 60% nog nooit online geweest. Het blijkt uit een persbericht, verstuurd naar aanleiding van onderzoek van Ruigrok | Netpanel, gepresenteerd tijdens de Dialoog Marketing Beurs in Utrecht. Marja Ruigrok: “Wij Nederlanders zijn nog steeds bang voor hoge kosten, we vinden het niet nodig en we vinden het schermpje te klein”.
Volgens het onderzoek zijn email (53%), het nieuws (49%), Google (48%) en het weer (47%) het meest populair onder mobiele internetgebruikers. Dat email zo populair is heeft volgens DM Interface Directeur Business Development Pieter Stroop gevolgen voor emailmarketing:
‘De toename van PDA’s, iPhones en Blackberries naast andere smartphones en mobieltjes betekent een uitdaging voor designers en ontwikkelaars die bij hun ontwerpen rekening moeten houden met een kleiner scherm, met lagere resolutie, en aan andere emailclients, maar die er tegelijkertijd ook goed moeten uitzien op een laptop. Want ga er maar van uit dat gebruikers van mobiel ook de email nog op hun eigen laptop zien. Tel daar nog de fabrikanten bij op die HTML eigenhandig omgooien naar text zonder de tekst-versie van Multipart te gebruiken, en je beseft dat er veel tijd in optimalisatie gaat zitten voor iedereen die professioneel met email marketing bezig is.’
(bron: www.marketingfacts.nl)
dinsdag 28 april 2009
Over Puntkomma
- Communicatiebureau Puntkomma
- Puntkomma bedenkt creatieve strategieën, online en offline concepten en crossmediale communicatieoplossingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, marketingcommunicatie en corporate communicatie.