Circa 50% van de hr-afdelingen weet niet welk deel van het budget voor arbeidsmarktcommunicatie en werving aan hun eigen recruitmentsite wordt besteed, zo blijkt uit onderzoek door de Intelligence Group.
Sinds januari heeft het bureau ruim 350 wervingsgedeeltes van websites aan een nader onderzoek onderworpen. Het blijkt dat organisaties maar weinig financiƫle middelen voor de site beschikbaar stellen. "Gemiddeld gaat nog niet eens 2% van het budget voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment naar de recruitmentsites", aldus directeur Geert-Jan Waasdorp.
Ook over de effectiviteit van de wervingssite heerst onduidelijkheid. Slechts 46% van diegenen die recruitmentsites beheren, kent de bezoekersaantallen en nog geen 30% weet door hoeveel unieke personen de vacatures op de site worden bekeken.
(Bron: Het Financieele Dagblad)
vrijdag 3 april 2009
Over Puntkomma
- Communicatiebureau Puntkomma
- Puntkomma bedenkt creatieve strategieƫn, online en offline concepten en crossmediale communicatieoplossingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, marketingcommunicatie en corporate communicatie.